سوال012/هنگام مسواک زدن،دچار خونریزی لثه هستم.چکار کنم؟

سوال 012 :

باسلام وخسته نباشید. بنده حدود 7 تا 8 ماهه موقع مسواک زدن لثه هام خونریزی دارد من با تجویز دکتر عمومی 10 روز هم ویتامین c مصرف کردم بهبودی نداشت آیا ممکن راهنمایی کنید چکار کنم ؟دارویی اگرلازم است ؟کلاً کمک کنید لطفاًبا تشکر.  

پاسخ :


با سلام

خونریزی از لثه ها علل متفاوتی دارد مهمترین و شایعترین علت ان التهاب لثه ناشی از عدم رعایت مسائل بهداشتی است که در اینگونه موارد باید با برقراری یک برنامه بهداشتی منظم و مداوم اقدام به درمان این مشکل کرد مسواک زدن به طور صحیح و مداوم و استفاده از نخ دندان مهمترین و مؤثرترین روشهای بهداشتی است. رفع موانع بهداشت مناسب در دهان مثل حذف جرم احتمالی در اطراف دندانها و همچنین اصلاح پرکردگیهای نامناسب میتواند کمک کننده باشد.

استفاده از دهانشویه در مواردی با تشخیص دندانپزشکتان مؤثر است البته جایگزین مسواک ونخ دندان نمیباشد.

تجویز ویتامین c در افرادی که سؤتغذیه نداشته و به میزان کافی از مواد غذایی حاوی این ویتامین مثل میوه جات و سبزی جات استفاده میکنند کمک کننده نیست زیرا در واقع کمبودی وجود ندارد.

با ارزوی سلامتی

 



مشاور : دکترمحمدیان (دندانپزشک)  - مرکز مشاوره تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.