سوال 136/من لاغر هستم دوست دارم چاق شوم اما نمیتوانم لطفا مرا راهنمایی کنید.

سوال 136:

سلام.من لاغر هستم دوست دارم چاق شوم اما نمیتوانم لطفا مرا راهنمایی کنید.

 پاسخ:

باسلام.

کاربر گرامی ابتدا شما باید به دلیل این لاغری پی ببرید چون تا دلیل اصلی آن پیدا نشود، درمان نخواهد شد. لاغری می تواند در پی بیماریهایی چون پرکاری تیروئید، بیماریهای انگلی، سوء جذب و استرس های روحی ایجاد شود .با مراجعه به پزشک و دادن آزمایشات لازم دلیل این لاغری را پیدا کنید. ارزیابی دقیق از طریق آزمایش ترکیب بدن (BCA) و گرفتن شرح حال و سابقه بیماری در کلینیک تغذیه نیز باید صورت گیرد، تا بر اساس آن 4 راهکار اساسی زیر به شما ارایه شود:
1-      رژیم غذایی
2-      برنامه ورزشی
3-      اصلاح روش زندگی
4-      مکمل غذایی (نه داروی شیمیایی و البته در صورت نیاز)

برای راهنمایی بیشتر قد و وزن خود را نیز ارسال نمایید.


مشاور : خانم دکتر سلیمی - مرکز مشاوره تبیان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.