سوال 087/آیاهنگامی که امام ظهور کندکشتار عظیمی بدست ایشان راه می افتد؟

سوال 087:

وقتی امام ظهور کند آیا دریایی از خون راه می افتد و کشتار عظیمی بدست ایشان راه می افتد ؟ آیا امام زمان ما اینقدر خشن است که به کسی رحم نمی کند؟

پاسخ :

باسلام.

چنین چیزهایی در مورد امام زمان و نهضت الهی ایشان درست به نظر نمی رسد. پیشوایان معصوم - به خصوص حضرت مهدى‌علیه السلام - مایه رحمت و عطوفت ، فریادرس نیازمندان و یاور ضعیفان بوده‌اند . بنابراین بهترین ، کامل‌ترین و انسانى‌ترین رفتارها را با عموم مردم داشته‌اند و خواهند داشت . در صورتى هم که نیاز به شدّت عمل بوده است از آن براى کمک به مردم و مظلومان استفاده کرده‌اند . پس قهر و مهر آنان ، هر دو مایه خیر و برکت براى مردم است هر چند که مهر و محبّت آنان ، بر قهر و غضب و خشونت ، غلبه داشته است . پیامبرصلى الله علیه وآله مى‌فرماید : « از میان امت من ، مهدى قیام مى‌کند خداوند او را براى فریادرسى مردمان بر مى‌انگیزد » و خود آن حضرت مى‌فرماید : « من براى اهل زمین موجب امان و آسایشم »

از روایات فراوانى به دست مى‌آید که آن حضرت محبوب و مورد علاقه همه مردم بوده ، ارتباط صمیمانه و دوستانه‌اى بین آنان برقرار خواهد شد در روایات مختلفى آمده است: «یرضى عنه ساکن السماء و ساکن الارض...»کشف الغمه، ج 2، ص 471. «ساکنان آسمان و زمین از او خشنودند» و «یتمنى الاحیاءُ الامواتَ مما صنع الله عز و جل باهل الارض من الخیر» «... زندگان آرزو مى‏کنند اى کاش مردگان مى‏دیدند که آنچه خداوند از خیر و خوبى براى مردم انجام داده است» بشارة المصطفى، ص 250.

مردم به مهدى(عج) مهر مى‏ورزند و به سویش پناه مى‏ برند آن چنان که زنبورهاى عسل به سوى ملکه خود پناه مى‏ برند (یأوى الى المهدى امته کما تَأوى النحل الى یعسو بها) عدالت را در پهنه گیتى مى ‏گستراند و صفا و صمیمت صدر اسلام را به آنان باز میگرداند. منتخب الاثر، ص 598، ح 2.

آرى این درخشان‏ترین و شکوهمندترین لحظه تاریخى است که کل بشر آمال و آرزوهاى صلح گرایانه و عدالت خواهانه را در سیما و رفتار حضرت مهدى(عج) متجلى خواهند دید و مشتاقانه و آگاهانه از او اطاعت خواهند کرد و به وجودش خواهند بالید. براین اساس او امام بر حق و خلیفه و حجت خدا بر روى زمین است و نجات دهنده و یاور مستضعفان و صالحان مى‏باشد. زمانى که او ظهور می‏کند همه موجودات استعدادهاى نهانى غایى خود بروز خواهند داد و از جماد و نبات گرفته تا انسان، همگى مانند زمین تشنه‏اى که باران را در خود جذب مى‏کند استعدادهاى واقعى خود را نشان مى‏دهند و به کمال و معنویت سوق داده مى‏شوند. با وجود مبارک امام عصر حتى زمین‏ها، کوه‏ها و طبیعت به برکت قدمش، با برکت مى‏شوند و به استقبالش خواهند شتافت. پس به جاى ترس و نگرانى و به جاى اضطراب و ناراحتى با نگاهى امیدوار و نشاطى روح‏افزا در جهت آمادگى براى استقبالش تلاش کنیم.

حکومت امام زمان تمامى عالم را فرا خواهد گرفت و حصارها و مرزها برچیده و قانون الهى حاکم خواهد شد. امام مهدى(عج) در نخستین قدم اصلاحى و تربیتى، عقل و دانش مردم را کامل و اخلاق و رفتارشان را اصلاح خواهد کرد؛ یعنى مهم‏ترین برنامه او فرهنگى و تربیتى خواهد بود، نه برخوردهاى تنبیهى و استبدادى. در واقع آن حضرت براى نجات و رستگارى مردم مى ‏آید، نه براى سخت‏گیرى و دشمنى. به همین جهت همه در راحتى و امن و امان خواهند بود.

او نجات دهنده بشریت از ظلم و کفر و جهل و بیداد است. در پرتو هدایت گرى و ارشادات او، انسان‏ها در مسیر تعالى و تکامل قرار گرفته و تمامى کوته بینى‏ها، تنگ نظرى‏ها و افکار بسته و کوتاه - که سرچشمه بسیارى از تضادها و برخوردهاى خشونت‏آمیز اجتماعى است - برطرف خواهد شد و... .

حال با این مطلب مژده و خبر مسرت بخش باید کاملاً امیدوار بود و در آرزوى تحقق این حکومت جهانى، لحظه شمارى کرد. البته وحشت و بیم براى گروه باطل (مفسدان، ظالمان و کافران) است؛ آن هم در صورتى که ایمان نیاورند و یا عمل خیرى انجام ندهند و بر ظلم و فسادگرى خود پافشارى کنند که مشمول خشم و قهر حضرت خواهند شد.

منبع : اداره پرسمان نهاد رهبری در دانشگاه ها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.