سوال083/قصد ازدواج با دختری دارم چگونه ازاو خواستگاری کنم؟

سوال083:

من دانشجویه ترم آخر کارشناسی هستم . بالای یه ترمه که از یکی از هم کلاسیهام خوشم اومده .  خدا هم میدونه که قصدم هوس نیست. میخوام باهاشون ازدواج کنم. خانمی محجبه کاملا با حیا و سنگین. این موضوع را با یکی از اساتیدم مطرح کردم .   ایشون برای من پا پیش گذاشتن و با اون خانم صحبت کردن البته اسمی از من نبردن اون خانم در جواب گفتن که قصد ازدواج ندارن. الان موندم چی کار کنم.میخوام خودم باهاشون صحبت کنم میگن خوب نیست.اصلا نمیدونم که میتونم یا نه. از طرفی هنوز یه کار درست و حسابی ندارم.اماخدا را شکر وضع مالیمون بد نیست.خودم هم کار میکنم اما کار حرفه ای و همیشگی ای نیست. لطفا راهنماییم کنید که چی کار کنم.دیگه خسته شدم. 




پاسخ :

باسلام.

پرسشگر گرامی، خوشحالیم که در خدمت شما هستیم و امیدواریم مشاوره با این مرکز مفید فایده برای شما باشد. 

همواره توصیه ما این است که قبل از اینکه شرایط ازدواج برای شما فراهم شود و ازدواج شما با فرد مقابل قطعی شود به او علاقه مند نشوید و با او رابطه برقرار نکنید. زیرا اینگونه رابطه ها از نظر شرعی حرام است و عواقب زیادی به دنبال دارد. 

البته که ظاهرا شما شرایط ازدواج را دارید. برای ازدواج داشتن شغل کفایت می کند و لازم نیست که شغل رسمی و یا سطح بالا باشد. 

زیرا خواستگاری ممکن است با پاسخ مثبت و یا منفی روبرو شود و علاقه قبل از قطعیت مشکل ساز خواهد بود. 

البته که شما باید به فرد مقابل حق بدهید که اگر ملاک هایش را نداشته باشید به شما پاسخ منفی بدهد. در ازدواج هر دو طرف حق دارند که با بررسی ملاک ها پاسخ مثبت یا منفی بدهند. شاید او مورد دیگری برای ازدواج مد نظر دارد یا ملاک های خاصی دارد که در مورد شما صدق نمی کند. 

اگر او به شما پاسخ منفی داده است دلیلی ندارد که برای ازدواج با او اصرار کنید زیرا ازدواج یک تصمیم دو طرفه است و شما می توانید موارد دیگر و حتی بهتری برای ازدواج داشته باشید. کافی است که چشم هایتان را باز کنید و اگر دختری خوب و مومن سراغ ندارید از واسطه ای بخواهید که اگر چنین دختری سراغ دارد به شما معرفی کند. 

البته اگر فکر می کنید که می توانید نظر او را تغییر دهید و مثلا او از روش خواستگاری شما خوشش نیامده می توانید با مادر یا خواهرتان صحبت کنید و آنها را واسطه کنید تا با آن دختر صحبت کنند و نظر او را جویا شوند ولکن اینکه مستقیما با او صحبت کنید اصلا به صلاح نیست زیرا ممکن است او از این شیوه خواستگاری خوشش نیاید و برخورد بدی با شما داشته باشد یا پاسخ منفی بدهد. 

موفّق باشید. منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم.



منبع : اداره پرسمان نهاد رهبری در دانشگاه ها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.